Dette lurer vi på når vi skal søke om lån

Dette lurer vi på når vi skal søke om lån

Dette lurer vi på når vi skal søke om lån Bank2 svarer på de vanligste spørsmålene du har i forbindelse  med lån Hvor mye kan jeg låne? - Lånebeløpet blir vurdert etter forhold til betjeningsevne og sikkerhet. Hvor lang nedbetalingstid får jeg? - Hos Bank2...

Kan man få boliglån hvis man ikke har en «A4-økonomi»?

Kan man få boliglån hvis man ikke har en «A4-økonomi»?

Kan man få boliglån hvis man ikke har en «A4-økonomi»? Er du kunstner, gründer eller har unormal økonomi kan det være vanskelig å få innvilget boliglån, men det er mulig. Banksjef Bo Kielland forteller hvordan. – Digitaliseringen har revolusjonert bankbransjen. Det er...

Slik ser et studentbudsjett ut: – Mange kan dra lærdom fra det

Slik ser et studentbudsjett ut: – Mange kan dra lærdom fra det

Slik ser et studentbudsjett ut: – Mange kan dra lærdom fra det Mange voksne mennesker sliter med å betale regninger i tide. Kanskje vi skal la oss inspirere av studentbudsjettet? Stine Camilla Rygh arbeider som seniorrådgiver i Bank2. Hun er i daglig kontakt med...

Dette er de vanligste årsakene til nordmenns pengetrøbbel

Dette er de vanligste årsakene til nordmenns pengetrøbbel

Dette er de vanligste årsakene til nordmenns pengetrøbbel Mer enn 250 000 nordmenn står oppført som dårlige betalere. Det skyldes ikke bare overforbruk, forteller seniorrådgiver Anita Hellerud. Her er hennes råd for å unngå økonomiske vansker. "Det viktigste er at man...

Flere kvitter seg med misligholdt gjeld

Flere kvitter seg med misligholdt gjeld

Flere kvitter seg med misligholdt gjeld Bank2 – som er spesialisert på å hjelpe personer med misligholdt gjeld – opplevde en markant økning i antallet henvendelser i 2017. Pågangen har fortsatt i år. Bank2 ble etablert i 2005 og aldri før har banken fått så mange...

Så mange har mottatt inkasso

Så mange har mottatt inkasso

Så mange har mottatt inkasso Akkurat nå er det nærmere 750 000 nordmenn som har én eller flere inkassosaker mot seg. Nær en tredel av befolkningen har i løpet av livet fått inkassovarsel i postkassen. - Dette er skremmende høye...

Nå må du være på «økonomisk-vakt»

Nå må du være på «økonomisk-vakt»

Nå må du være på «økonomisk-vakt» Merker du at postmannen legger fra seg flere purringer og inkassobrev i postkassen din? Bare siden juli har nesten 14 000 flere personer blitt registrert som dårlige betalere, det høyeste antallet på svært...

Plastpenger kan være farlig

Plastpenger kan være farlig

Plastpenger kan være farlig Plastpenger er risikabelt og det er kredittkortene som oftest fører deg inn i mislighold. Du har helt sikkert blitt bombardert på SMS eller epost om ulike forbrukslån du kan få - veldig enkelt. Skolejente fikk...

Slettet 40 betalingsanmerkninger med bankens hjelp

Slettet 40 betalingsanmerkninger med bankens hjelp

Slettet 40 betalingsanmerkninger med bankens hjelp Han tjente godt, men klarte likevel å pådra seg misligholdt gjeld, over 40 betalingsanmerkninger og utlegg fra Namsmannen.Han var rimelig fortvilet da han oppsøkte Bank2 for å få hjelp til å rydde og...

Mobilbanken oppdatering 21. november

Mobilbanken oppdatering 21. november

En rekke mindre endringer og ny funksjonalitet kommer i mobilbanken etter oppdatering 21. november. Her er et utdrag av hva som kommer: Opprette AvtaleGiro Automatisk eFaktura: inngå avtale slik at du slipper å takke ja til hver enkelt leverandør i fremtiden - kommer...

Barna tror minibanken er utømmelig for penger

Barna tror minibanken er utømmelig for penger

Trebarnsmoren er ikke spesielt glad i å shoppe, hun lærer barna sine at minibanken ikke er utømmelig - og inkasso betrakter hun som en nær-døden-opplevelse Månedens forbruker: November 2017 Navn: Caroline Moen Alder: 36 Sivil status: Skilt, tre barn Kommer fra: Bergen...

Ber aldri om kassalappen

Ber aldri om kassalappen

Månedens forbruker: Oktober 2017 Navn: Pål Eide-Hansen Alder: 41 Sivil status: Singel Kommer fra: Bergen Yrke: Bilmekaniker/daglig leder Mekonomen Kokstad Er du glad i å shoppe? –Det er jeg overhodet ikke. Jeg shopper fordi jeg må, ikke fordi jeg vil. LES OGSÅ: Slik...

Kontakt oss gjerne!

Lurer du på noe, eller trenger hjelp?
Vi vil gjerne snakke med deg
Åpningstider:
Mandag-fredag: 08:30-15:30

  +47 24 13 20 60
  post@bank2.no