Nå må du være på «økonomisk-vakt»

Nå må du være på «økonomisk-vakt»

Nå må du være på «økonomisk-vakt» Merker du at postmannen legger fra seg flere purringer og inkassobrev i postkassen din? Bare siden juli har nesten 14 000 flere personer blitt registrert som dårlige betalere, det høyeste antallet på svært...

Plastpenger kan være farlig

Plastpenger kan være farlig

Plastpenger kan være farlig Plastpenger er risikabelt og det er kredittkortene som oftest fører deg inn i mislighold. Du har helt sikkert blitt bombardert på SMS eller epost om ulike forbrukslån du kan få - veldig enkelt. Skolejente fikk...

Slettet 40 betalingsanmerkninger med bankens hjelp

Slettet 40 betalingsanmerkninger med bankens hjelp

Slettet 40 betalingsanmerkninger med bankens hjelp Han tjente godt, men klarte likevel å pådra seg misligholdt gjeld, over 40 betalingsanmerkninger og utlegg fra Namsmannen.Han var rimelig fortvilet da han oppsøkte Bank2 for å få hjelp til å rydde og...

Mobilbanken oppdatering 21. november

Mobilbanken oppdatering 21. november

En rekke mindre endringer og ny funksjonalitet kommer i mobilbanken etter oppdatering 21. november. Her er et utdrag av hva som kommer: Opprette AvtaleGiro Automatisk eFaktura: inngå avtale slik at du slipper å takke ja til hver enkelt leverandør i fremtiden - kommer...

Nå kan du få inkassokrav på epost

Nå kan du få inkassokrav på epost

En lovendring åpner nå for at du kan få inkassokrav direkte til din epost. Lovendringen ble gjort rett før sommeren. Justisdepartementet har satt opp ulike vilkår for at inkassobyråer kan benytte epost eller andre digitale plattformer til utsendelse av krav. LES OGSÅ:...

1209 søkte gjeldsforhandlinger

1209 søkte gjeldsforhandlinger

De siste seks månedene har 1209 personer søkt om offentlige gjeldsforhandlinger.   Det viser en oversikt fra Norsk Lysningsblad. Åpning av gjeldsforhandlinger blir offentlige i Brønnøysundregistrene. Registeret inneholder opplysninger om hvem som har fått...

Denne regningen må du betale i tide!

Denne regningen må du betale i tide!

Betaler du ikke kringkastingsavgiften innen fristen 31. juli, påløper det et gebyr på hele 15 prosent.Derfor anbefaler vi deg å betale TV-lisensen i tide. Alle regninger bør selvfølgelig betales innen fristen, men kringkastingsavgiften kan være kostbar å glemme. LES...

Slik ryddet ekteparet opp i økonomien

Slik ryddet ekteparet opp i økonomien

Ekteparet hadde begge gode jobber, men mannens eiendomsinvesteringer førte til massivt mislighold. Ekteparet fra Østlandet er idag økonomisk friskmeldt etter å ha fått bistand fra Bank2 gjennom den krevende periode i livet. Paret sendte Bank2 et brev der de takket for...

Enklere å refinansiere mislighold

Enklere å refinansiere mislighold

Misligholdt gjeld blir enklere å refinansiere når det strammes kraftig inn for å gi forbrukslån. Finanstilsynet lemper nemlig på restriksjonene om du skal refinansiere slike lån. Finanstilsynet gikk i forrige uke ut med nye regler som gjør det vanskeligere å få...

Skjerper reglene for forbrukslån

Skjerper reglene for forbrukslån

Finanstilsynet strammer kraftig inn praksisen for å gi forbrukslån. Grunnen er at forbrukslån har økt formidabelt blant norske forbrukere. Bare det siste året er veksten i slike lån på 17 prosent. Finanstilsynet påpeker dessuten at mange tilbydere av forbrukslån...

Flere vil refinansiere misligholdt gjeld

Flere vil refinansiere misligholdt gjeld

Bank2 opplever markant vekst i antallet personer som ønsker å refinansiere misligholdt gjeld.  Sammenlignet med første kvartal i fjor er økningen svært høy. FLERE ER OPPMERKSOMME – Økningen er ikke et resultat av at flere pådrar seg misligholdt gjeld, men at flere...

Færre registrert som dårlige betalere

Færre registrert som dårlige betalere

Nesten 10.000 personer har forsvunnet ut av statistikken over dårlige betalere siden inngangen til januar i år. Det er det største antallet på svært mange år. - Først og fremst er det gledelig for dem det gjelder. Dette er personer som har gjort opp misligholdt gjeld...

Kontakt oss gjerne!

Lurer du på noe, eller trenger hjelp?
Vi vil gjerne snakke med deg
Åpningstider:
Mandag-fredag: 08:30-15:30

  +47 24 13 20 60
  post@bank2.no