Kortsvindel pågår

Vi har i dag tidlig avdekket en rekke eposter som er sendt på vegne av Eika med mål om å innhente kort-informasjon. Dette er svindel eposter som forsøker å lure kunder til å oppgi sensitiv kortinformasjon.

Vær obs på kortsvindel

Vi har avdekket en rekke eposter som er sendt på vegne av Eika med mål om å innhente kort-informasjon. Dette er svindel eposter som forsøker å lure kunder til å oppgi sensitiv kortinformasjon.

 

Hva må du som kunde gjøre?

  1. Hvis du har mottatt en mistenkelig epost, klikket på lenke i eposten og bekreftet din kortinformasjon, må du sperre kortet med en gang. 
    • Både sperring og bestilling av nytt kort gjør du enkelt i nettbanken eller mobilbanken, via menypunktet Kort. Du kan også ringe vårt kundesenter på 915 03 850, men vær klar over at det tidvis er lange køer på grunn av svindelhenvendelser.
    • Vær også oppmerksom på BankID på Mobil dialoger som kommer opp uten grunn; disse må kanselleres.
  2. Dersom du har mottatt en e-post, men ikke trykket på lenken, kan du bare slette e-posten. Er du i tvil, bør du sperre kortet og bestille nytt. 

 

 

Slik kan du sende en reklamasjon

Dersom du oppdager ukjente transaksjoner på kortet ditt kan du søke om refusjon av pengene ved å opprette en reklamasjonssak. Dette kan du gjøre i nett- og mobilbank.

Her finner du mer informasjon om dine reklamasjonsmuligheter

 

For å unngå identitetstyveri – HUSK:

Uansett hvem som kontakter deg og hvordan du blir kontaktet – oppgi aldri ditt personnummer, kontonummer, BankID eller annen personlig informasjon som kan brukes for identifisering.

Kontakt oss gjerne!

Lurer du på noe, eller trenger hjelp?
Vi vil gjerne snakke med deg
Åpningstider:
Mandag-fredag: 08:30-15:30

+47 24 13 20 60
post@bank2.no