Dagligbank for privatkunder

Bruker du Bank2 som din dagligbank får du alle fordelene av å være privatkunde hos en vanlig bank, men med ekstra gode sparevilkår og kunnskapsrike rådgivere.

Kontotyper

Konto for deg over fra 18 år. Her kan du motta lønn eller trygd.

En sparekonto med høy rente, uten begrensninger på antall uttak, med 31 dagers varsel på uttak. 3,25 % rente.

En sparekonto med høy rente uten begrensninger på antall uttak. 3,00 % rente.

Bank2 som dagligbank

  • Gode vilkår på sparekonto
  • Vanlige tjenester som brukskonto og bankkort
  • Alltid full oversikt over forbruket i mobilbanken

Mange av våre kunder ønsker å bruke Bank2 som sin dagligbank. Da får du både gode vilkår og gode råd av våre rådgivere.

Bank2 er medlem i Bankenes Sikringsfond, som betyr at du er dekket for dine innskudd med inntil 2.000.000,-.

Ofte stilte spørsmål

Du betaler et årsgebyr på 275 kroner. Se full prisoversikt her.

Den kan lastes ned via Appstore ved å søke på Eika, ikke Bank2.
Last ned Eika mobilbank for iPhone.
Last ned Eika Mobilbank for Android.

Vårt Visa Classic Contactless-bankkort fungerer fint til daglig bruk i butikk og til å ta ut penger i minibank. Kortet er kontaktløst. Det gjør det mulig å betale for beløp under 200 kroner, uten å sette inn kort og taste kode.

  1. Hvis du har mottatt en mistenkelig epost, klikket på lenke i epostenog bekreftet din kortinformasjon, må du sperre kortet med en gang. 
    • Både sperring og bestilling av nytt kort gjør du enkelt i nettbanken eller mobilbanken, via menypunktet Kort. Du kan også ringe vårt kundesenter på 915 03 850, men vær klar over at det tidvis er lange køer på grunn av svindelhenvendelser.
    • Vær også oppmerksom på BankID på Mobil dialoger som kommer opp uten grunn; disse må kanselleres.
  2. Dersom du har mottatt en e-post, men ikke trykket på lenken, kan du bare slette e-posten. Er du i tvil, bør du sperre kortet og bestille nytt. 

Dersom du oppdager ukjente transaksjoner på kortet ditt kan du søke om refusjon av pengene ved å opprette en reklamasjonssak. Dette kan du gjøre i nett- og mobilbank.

Fra og med 01.12.21. var det ikke lenger mulig å melde seg på enkeltavtaler for eFaktura. Mottak av eFaktura er nå basert på et generelt samtykke om å motta eFaktura, også kalt «Ja takk til alle» eller «Automatisk avtale om eFaktura». Dette samtykket kan du gi i nettbanken i din primærbank eller i Vipps.

Når man velger «Ja takk til alle» vil det automatisk opprettes eFakturaavtaler med de tilbydere man har et betalingsforhold til. Det betyr at bedrifter kan sende første faktura som eFaktura og du slipper å opprette avtalen manuelt. eFaktura vil kun bli sendt til personen som er registrert som mottaker på fakturaen. Dersom du ønsker å endre mottaker må du kontakte bedriften som har sendt deg fakturaen.

Det er mulig å reservere seg fra å motta eFaktura fra enkelttilbydere. Dette gjøres i listen over aktive eFaktura-avtaler. Vi har per i dag ikke implementert denne muligheten, men vi håper å ha det klart innen kort tid. Dersom du har en annen bankforbindelse, kan du undersøke om de tilbyr muligheten for å reservere seg mot enkeltavtaler.

Hvis du ikke har samtykket til «Automatisk avtale om eFaktura», såkalt «Ja takk til alle», innen 15. mai 2022 vil all utsendelse av eFaktura til deg stoppe.

Renter

  • Brukskonto 0,10 %
  • Sparekonto* 0,70 %
  • Høyrentekonto* 3,00 %
  • Særvilkårskonto* 3,25 %

Bli privatkunde i Bank2

Logg inn med BankID og start sparingen i dag.