Vi oppgraderer våre systemer!
I helgen 21. - 24. april oppgraderer vi systemene våre. Under finner du oversikt over hva dette betyr for deg som kunde.
Slik påvirkes Vipps i perioden 21. til 24. april
Du kan betale med Vippsnummer i butikk, restaurant og på nett, og utføre vennebetalinger med kort som normalt
Følgende tjenester i Vipps vil ikke fungere fra fredag 21. april kl. 14:00 til mandag morgen.
- Vennebetaling via konto. Du kan ikke sende penger fra bankkonto, eller motta penger inn fra en kontobetaling.
- Regningsbetaling.
- Visning av saldo i Vipps appen.
- Muligheten til å legge inn kort vil være ustabil.
- Betalinger i butikk med QR kode.
Dette vil fungere som normalt:
- Vennebetaling fra kort. Du kan også motta betalinger fra kort, men det kan ta noen dager før betalingen er på konto. Betalinger til og fra kort kan ta opptil 3 dager.
- Nettbetaling, app og betalinger med Vipps på restauranter med Vipps nummer.
- Betalinger i butikk med Vipps nummer.
Etter helgen vil du ikke trenge å foreta deg noe. Alt av innlagt kort og kontoer i Vipps vil fortsatt være der og Vipps kan brukes normalt når tjenesten er oppe og går igjen.
Har du godkjent en regning i Vipps til forfall etter 20. februar anbefaler vi at du sjekke status på betalingen i mobil eller nettbank. Betalingen vil gå som planlagt, men statusen i Vipps kan være feil.