Dagligbank for bedriftskunder

Som bedriftskunde i Bank2 får du tilgang til markedsledende systemer og integrasjoner som gjør at økonomistyringen blir oversiktlig og trygg.

Dine muligheter

Kontoene du trenger for å holde oversikt og ha kontroll over bedriftens økonomi.

Visa gjør det enklere å skille privat- og jobbøkonomi.

Sikre en stabil og økonomisk trygg hverdag for din bedrift.

Bank2 som bedriftsbank

  • Alt som trengs for en oversiktlig økonomi: driftskonto, skattetrekkskonto og høyrentekonto
  • Gode vilkår og gunstige priser
  • Skill egen økonomi fra bedriftens med Eika Ansatt

Ofte stilte spørsmål

En driftskonto er bedriftens konto for daglig drift, og brukes som konto både for inngående og utgående betalinger. Har bedriften din betalingsterminaler, er dette som oftest kontoen hvor oppgjøret kommer inn.

Få oversikt over alle inngående og utgående betalinger via nett- eller mobilbank. Alle betalingstjenester som for eksempel AvtaleGiro, eFaktura og OCR avtale kan opprettes på denne kontoen. Mulighet for å knytte bankkort til konto.

Har du en bedrift hvor du foretar lønns- eller pensjonsutbetalinger, må du ha en skattetrekkskonto. Dette gjelder ikke for enkeltpersonforetak. Kontoen brukes kun til innskudd av skattetrekk, og innskuddene tilhører myndighetene. Med en skattetrekkskonto er det ingen risiko for feilbelastning ettersom kontoen er låst mot betalinger til kommunekassererens kontoer.

Med skattetrekkskonto hos oss kan du lage kontoen direkte i nettbanken og få oversikt over alle skattebetalinger i nettbanken

Ja. Med en høyrentekonto får du høyere rente enn normalt, hvor du blant annet kan plassere bedriftens overskudd eller andre midler som ikke er en del av den daglige driften. Du kan spare så mye du vil, når du vil, og det er ingen krav om spareavtale.

  • sikker sparing
  • pengene er tilgjengelig
  • gir bedriften optimal avkastning på kapital som ikke skal disponeres på en stund

Fra og med 01.12.21. var det ikke lenger mulig å melde seg på enkeltavtaler for eFaktura. Mottak av eFaktura er nå basert på et generelt samtykke om å motta eFaktura, også kalt «Ja takk til alle» eller «Automatisk avtale om eFaktura». Dette samtykket kan du gi i nettbanken i din primærbank eller i Vipps.

Når man velger «Ja takk til alle» vil det automatisk opprettes eFakturaavtaler med de tilbydere man har et betalingsforhold til. Det betyr at bedrifter kan sende første faktura som eFaktura og du slipper å opprette avtalen manuelt. eFaktura vil kun bli sendt til personen som er registrert som mottaker på fakturaen. Dersom du ønsker å endre mottaker må du kontakte bedriften som har sendt deg fakturaen.

Det er mulig å reservere seg fra å motta eFaktura fra enkelttilbydere. Dette gjøres i listen over aktive eFaktura-avtaler. Vi har per i dag ikke implementert denne muligheten, men vi håper å ha det klart innen kort tid. Dersom du har en annen bankforbindelse, kan du undersøke om de tilbyr muligheten for å reservere seg mot enkeltavtaler.

Hvis du ikke har samtykket til «Automatisk avtale om eFaktura», såkalt «Ja takk til alle», innen 15. mai 2022 vil all utsendelse av eFaktura til deg stoppe.

Renter

  • Driftskonto 0,10%
  • Skattetrekkskonto 0,10 %
  • Høyrente BM* 0,15 %

For hver krone over 50.000 og opptil 9.999.999 får du rente på 0,15 %.

Bli bedriftskunde i Bank2

Ta kontakt med din bankrådgiver på 24 13 20 60 så hjelper vi deg i gang. Har du en regnskapsfører kan også de kontakte oss.