Vi oppgraderer våre systemer!

I helgen 21. - 24. april oppgraderer vi systemene våre. Under finner du oversikt over hva dette betyr for deg som kunde.

Viktige datoer

Frist for å utføre betalinger til utland er onsdag 19.04 kl. 08:00. Betalinger som er lagt med forfall etter denne dato, må legges inn på nytt etter 24.04.

Du trenger ikke gjøre noen endringer på din side i forbindelse med vår oppgradering. Dette håndteres av banken og ERP-leverandør. Løsningen for direkte bankintegrasjon vil imidlertid være utilgjengelig i perioden torsdag 20.04 kl. 14.00 til mandag 24.04 kl. 08.00. Det kan ikke sendes inn betalinger med forfall etter torsdag 20.04 via dagens systemer. Disse betalingene blir ikke utført, og må sendes inn på nytt etter mandag 24.04. 

Unntaket er dersom du benytter et Visma system. Her vil betalingene med forfall etter 20.04 bli holdt tilbake av Visma, og sendt til bank først etter oppgraderingen.

Sender du betalinger på fil i nettbanken er det viktig at kritiske betalinger blir gjort før torsdag 20.04 kl. 14:00. Det kan ikke sendes inn betalinger med forfall etter torsdag 20.04 via dagens systemer. Disse betalingene blir ikke utført, og må sendes inn på nytt etter mandag 24.04.

Det vil ikke være mulig å utbetale lønninger i perioden 16.02 - 20.02. Absolutt siste frist for lønnskjøring er 16.02 kl. 14. Dersom det er planlagt lønnsutbetalinger i nevnte periode, må dette gjøres i forkant av denne fristen.

Historiske filer som du i dag finner i nettbanken vil ikke være tilgjengelig i den nye nettbanken. Pass derfor på at du har lastet ned alle de filene du trenger i forhold til avregningsretur og innbetalingsfiler for oppdatering av regnskapet. 

Kunder som henter bankavstemmingsfiler i nettbank bedrift, må lage og hente ut filer for transaksjoner gjort frem til 21.04, før nettbanken stenger fredag 21.04. kl. 14:00.

I ny nettbank bedrift vil det kun være mulig å lage bankavstemmingsfiler for transaksjoner fra 24.04 og utover. Kunder med direkte bankintegrasjon får filene sine levert daglig og trenger ikke foreta seg noe. 

Det er ikke mulig å gjøre endringer eller opprette AvtaleGiro i perioden. AvtaleGiro som er godkjent og ligger til forfall trenger du ikke tenke på, men du kan ikke gjøre endringer på avtaler, slette avtalen eller opprette nye i perioden.

Viktige endringer

Lønnslister må legges inn på nytt i den nye nettbanken. Ta gjerne et skjermbilde av dagens lønnsliste så den enkelt registreres på nytt. 

Nettbanken vil være utilgjengelig fra fredag 21.april kl. 14:00 til og med søndag 23. april. Mandag 24. april vil du oppleve en ny nettbank med nye og forbedrede funksjoner.

Dette gjør at dagens mobilbank for bedrift dessverre ikke vil virke lenger. Du kan logge deg på nettbanken i nettleseren på mobil, og få full tilgang til all funksjonalitet. Vi jobber med å få på plass ny mobilbank for bedrift, og vi vil sende ut nærmere informasjon når denne er klar. 

Vi kan ikke lenger tilby deg å motta eFaktura B2C i din Nettbank Bedrift. Vi anbefaler deg heller å inngå en avtale om EHF. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg i gang. 

Du vil finne bilag og kontoutskrifter tilbake i tid i ny nettbank, men det tar litt id å flytte over all data. Du må derfor beregne to til tre uker før alt er på plass.
Dersom du trenger filer og kontoutskrifter for å avstemme regnskapet er det viktig at du tar ut det du trenger før konverteringen.

Nettbanken blir ny!

Ny og forbedret nettbank for bedre hverdagsflyt.