Dette kan du gjøre i nettbanken

Nå vil du kjenne igjen nettbanken med samme design som fra mobilbanken.

Hvis du fortsatt bruker den gamle mobilbanken, kan du laste ned den nye her.

Nytt utseende på nettbanken

I ny nettbank får du bedre oversikt over dine kontoer, kredittkort, lån og sparing. Du kan selv redigere kontooversikten din, og gi dine kontoer egne navn. Å betale regninger har aldri vært enklere.

Du finner alle kortene dine samlet, og kan selv sette grenser for netthandel og regionsperre. Du finner også ditt digitale kort, hvis du vil handle på nett og ikke har det fysiske kortet tilgjengelig.

Når vi nå flytter over til nytt kjernesystem gleder vi oss til å i tiden fremover tilby deg mange nye og bedre digitale tjenester som forenkler hverdagen og gir deg bedre oversikt og kontroll på økonomien.

Noen eksempler på funksjoner som kommer er:

  • Opprette felleskonto og gi tilgang til andre.
  • Dele eFaktura med andre.
  • Få varsel på telefonen når det kommer ny eFaktura, melding fra banken eller andre hendelser på konto.
  • Gjøre endringer på lånene dine.

Informasjon om ny nettbank

Fra 24. april vil det være nye beløpsgrenser for betalinger i mobil- og nettbanken. Beløpsgrensene har tidligere vært per transaksjon, men vil fra nå av være per kalendermåned. Du kan se og justere grensene i mobil- og nettbanken din, og vi oppfordrer til å justere grensene til et høyere nivå slik at betalingen blir gjennomført. Dersom grensene ikke blir justert, vil man oppleve å få feilmelding dersom betaling overskrider grensene.

Fremover vil fast forfallsdato være den 30. hver måned. Dersom du har valgt at lånet skal trekkes på siste dag i måneden, vil det bety at lånet trekkes den 30. hver måned fremover (i februar blir det den 28).

I den nye nettbanken vil det ikke være mulig å godkjenne en annen nettbankbrukers eFaktura, slik det har vært mulig i den tidligere nettbanken. Vi jobber med å få på plass en fullmaktsløsning så snart som mulig, men det er foreløpig uvisst når dette kommer på plass.

I ny nettbank vil det vil ikke være mulig for verger å bekrefte overføringer der det er satt krav om signering med to i forening. Det betyr at overføringer krever samtykke fra den andre vergen. Slike overføringer må gjennomføres og godkjennes ved oppmøte i banken. Alternativt kan verger i felleskap opprette en ny avtale hvis man aksepterer at en eller begge disponentene får lov til å godkjenne betalinger alene. En slik avtale settes opp ved oppmøte i banken.

Har du tidligere satt på sperre for netthandel på ditt bankkort, er det viktig at du skrur på dette igjen i din nye nettbank. 

Det gjør du enkelt slik: 

  • Logg inn i mobil- eller nettbanken.
  • Velg "kort" i menyen, og klikk på det kortet du ønsker å endre sperre på.
  • Velg "regionsperre og bruk" under "Om kortet", og sett "Vil du at kortet kan brukes til netthandel?" til "Nei".

Dersom du har hatt regionsperre på bankkortet ditt er det viktig at du setter på denne igjen i ny nettbank. Du kan selv velge hvilken regioner du ønsker å ha som standard for ditt kort. Husk å endre dersom du skal ut å reise, og skru på igjen etter du har kommet hjem. 
Slik endrer du: 

  • Åpne mobil eller nettbank
  • Velg "Kort" i menyen, og klikk på det kortet du ønsker å endre sperrer på.
  • Velg "Regionsperre og bruk" og velg hvilke regioner du ønsker å sperre for bruk. 

I den nye nettbanken kan du sende en melding til banken. Meldingen blir sendt til rådgiverne eller kundesenteret i banken som vil svare deg så raskt som mulig, normalt i løpet av et par virkedager. 

Ofte stilte spørsmål om nettbanken

Lurer du på noe om nettbanken, har vi samlet svarene på de vanligste spørsmålene her.

Ny innlogging

Det er viktig å merke seg at innloggingen i ny nettbank vil også bli ny.

Nå kommer du rett til BankID og kan velge BankID metode.